ponnyochryttare

Alla inlägg under oktober 2010

Av Isabell Ahlgren - 30 oktober 2010 09:01

Nilla träningen gick super!!

Vi gjorde en lydnads bana, travbommar galoppbommar och studs.

de gick iaf super, så himla nöjd över honom <3 han är bäst!


Idag ska han få nya skor, så idag ska vi bara ut och gå lite :)

Återkommer senare, ikväll om jag hinner. Ska kanske ut med

massa folk ikväll :)

/ bellaaa

Av Isabell Ahlgren - 29 oktober 2010 08:55

Hejsan allihopa!

Sitter hemma framför datan, är ju sjuk *_*



Kort om denna vecka:

måndag: skrittade ut barbacka med Linda, han va jätte lungn

och avspänd!

tisdag: Red ut runt lockmora, han va lite spänd. Men blev mer

mer avslappnad efter ett tag. Joggade honom bara lite, de va ju

så jävla hårt!

onsdag: Red i ridhuset med Linda, de låg bommar framme och

lite kavaleti' så vi fixade avstånden lite bara och så körde vi de.

3 travbommar kryss landa i galopp, 3 galopp bommar.

En jättebra balans övning!

torsdag: Red i mörkret, red på stora grusplanen vid klämsbo.

Och jäklar va fin han kändes, jag fick liksom med mig hela hästen.

Pigg som satan va han, men de gick asbra verkligen nöjd över honom!<3

fredag (idag) : Hoppträning för Pernilla Wassberg.

Återkommer om hur det gick ikväll ;)


Ps. här om dagen när jag skrittade i grusgropen hittade jag ett par benskydd

till Charlie, dom bara låg där. De såg inte ut som om någon hade tappat dem

eller nå för dem låg ju på en sten och på varndra så de va lite mysko xd

Men jag tog dem iallafall, puttseade lite på dem och dem vart jättefina! :D

aja, men nu ska jag kika tv.

Hörs ikväll. byee   


slänger in lite bilder på min prins (L)


        

Av Isabell Ahlgren - 20 oktober 2010 18:30

Nya stigbyglar beställda, hittade dem begangnade på HäsNet.

560:-, i vanliga fall hittar man dem för typ 1700, elr nå fast

de är ju helt nya. Men begangnade går ju också att använda :-)

dem va inte utslitna elr nå. Nu längtar ja bara tills dem kommer  :D

Bloppis-annons
Av Isabell Ahlgren - 20 oktober 2010 11:37

Nu säljer jag mina läderstövlar som jag haft i ca 1 år nu.

Inte mycket använda, bara på träning och tävling.

Men endå i jättefint skick!

Endast seriösa köpare!

Jag svarar endast på mail: Bella_Ahlgren@hotmail.com


Hästar & Ridsport, Säljes - Kungsör (Västmanlands län)
Pris:    1 500:-
 
Av Isabell Ahlgren - 20 oktober 2010 11:28

Hejsan!


Jag har inte så mycket att skriva om.

Denna vecka så tar Magda han om Timotej(ägaren).

Och Charlie stog i mån och anna red honom i tis, o så ska ja rid honom idag.

I helgen ska ja o charlie hoppa lite titthinder :-)

Av Isabell Ahlgren - 12 oktober 2010 10:57

Efter en lååååång paus från bloggen så kör jag igen.

De är värdelöst med bilddagboken, & de är mycke roligare och blogga

också :-) Just nu har jag inte så mycket att skriva om.

Men, de är ni som bestämmer om bloggen skall fortsätta eller lägga ner.

Om jag inte får tillräckligt med besökare elr kommentarer så är det

hejdå (:


Men ska försöka vara aktiv här så mycket som möjligt och som

jag hinner!


Nu vill jag först berätta, nya stallet är ju snart klart.

Boxarna är uppe väggarna är färdigmålade, och vi är i fullgång med att

måla boxarna! I helgen kommer spolspiltan upp, och på fredag flyttar

Charlie Cavatina och Nobless ner :-) Ska bli riktigt skönt!

Näramare till klämsbo, och ett helt nytt och fräcsht stall.

Äntligen får jag skruva upp mina planketter på boxdörren :-) !


Är hemma från skolan, huvudvärk och illamående.

de gillas inte, man missar så himmla mycket i skolan då!

men ska försöka kravlla mig till skolan imorgon iallafall :)


Presentation


Hello.
Jag är en tjej på 13 år.
Min blogg kommer handa 99 % om hästar o fotografering!
läs mer på presen. (:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards