ponnyochryttare

Alla inlägg under november 2010

Av Isabell Ahlgren - 15 november 2010 12:41

hejsan, sitter här med Matilda. Vi har 2½ timmes rast så vi åkte hem till

mig o käkade :) Nu sitter vi här, ska väll snart till skolan igen, får

se om de går o rida lite senare. De kommer ju massa med snö nu igen! -_-

Aja, hörs ikväll om ja får tid över (:

loove bella

Av Isabell Ahlgren - 13 november 2010 20:57

hej, bara så ni vet kmr ja inte hinna blogga varje dag;)

som jag sa mycket med skolan. och ponnyn <3


Aja, igår(fre): Gick med honom ganska långt. gjorde lite trickövningar i stallet

och stretchade honom lite oså. och till sist borsta av honom lite (:

Idag: Va i ridhuset, joggade runt lite i början skrittade ca 10 min trav ca 5 min

skritt 3 min trav 10 min o sen typ galopp 2 minuter.

o sen tog hanna fram planken. Charlie gick över dem, ja ville bara kolla så de inte

va nå eftersom han e tittig. men han kolla faen ingenting<3 de är så kul!

ja är så lycklig! Så på söndag taggar vi hopptävling:D

imorgon blir de ponny sm i strömsholm med hanna hela dagen, osen

ska ja upp o ta in pållen, anna n rider honom imorogn :)

hade kiss&hug beeeeella


min sötnöt !<333333333333

skapligt gammal bild, vintern 2009. På tisdag (16/11) har jag haft charlie i exakt 1 år <3

  

Av Isabell Ahlgren - 11 november 2010 20:18

hej,fösrlåt för dålig updatering. Haft så himla myckar att göra nu!

Skolan hästen, ja :p Haft mycket läxor prov o sånt skit ;)

De är typ en ½ meter snö ute, de gillas inte! Hästarna får ju styltor så fort man går där de inte är plogat, de är dryg att behöva hoppa v hela tiden oså.

Så därför har Charlie stått tills idag, eller ja idag gick jag med honom.

Imrgon får vi se om jag hinner ta mig bort till rudhuset och jogga honom.

Blir endast skritt och trav då!

Gjort jätteroliga övningar med honom i stallet :) En dag va vi själva där inne, alltså inga hästar inne i stallet.

Så jag släppte honom lös så och så ränade vi lite trick. Gick jättebra! :-)

Ska nog börja göra de mer nu!

Aja, vi hörs imorgon. fredag igen! så skönt!!!!! :D

kiss & hugg bella

Av Isabell Ahlgren - 8 november 2010 16:11

Äntligen hemma från skolan igen :D

plus nyklippt, riktigt nöjd! Tunnt som satan blev de nu ;)


Inget stall för mig idag, linda tar hand om ponnybus. Åker ev upp med

han vintertäcke med hals. lär ju behövas nu när de ska snöa imorgon plus

att han e klippt så ;-) De va ju minus grader imorse -11 grader förtusan :o

Jag vill inte ha vinter!

Aja, nu ska jag nog värna varm chocklad och lägga mig och kika på film :)

myspys, trött är jag!

loove bellaaa

Av Isabell Ahlgren - 8 november 2010 12:31

Hejsan, hoppträningen igår gick bra :)

Hoppade bara låga hinder, grind o han kollade inte ens :')

so nu blire tävling om 2 helger i Klämsbo :D

nästa helg blir de planken endast 70 cm kanske, jävlar va kul

om de går bar med hoppningen nu! Han kollar inte ens när jag hoppar typ sockerbitar. Och jag har till o med gått över en blå pressäning med honom :'D<3

STOLT kallas de!

Aja, vi kör iaf igång med hoppningen efter vinter!

då jävlar :)

loove bella

Av Isabell Ahlgren - 7 november 2010 10:09

Va upp klockan 7.30 till stallet imorse, släppte ut pållarna :)

Nu mera sitter jag och väntar på att klockan ska bli ca 13.30 för då ska

jag upp igen. För kl 15.00 ska jag och linda hoppa tillsammans :-)

Idag ska jag försöka komma ihåg att ta med kameran upp!

Förästen ni har inte sett nå bilder på nya stallet va ? ;)

Dem kommer här :D


  mn ser inte så mkt på denna bild, men de är mkt mkt mkt större innuti än va

de ser ut som :)  

Av Isabell Ahlgren - 6 november 2010 10:30

god morgon, sov hos mormor och morfar inatt.

Sov till 9.30 riktigt skönt! Morfar körde traktor utanför och ja hörde de

inte. Så ja lär sovit som en stock xd


Idag kommer Linda och hämtar mig vid 13.00 ca, så åker vi upp till pållarna

och mockar osånt. Sen rider vi långturen, 2 timmar o kanske lite mer(:

Ska bli riktigt skönt, för solen lyser och sist vi red där regnade de :(

Har ridit ut med charlie 4 dagar nu, de gillar han. Han är pigg som en iller ;)

Imorgon ska jag hoppa, någon som har lust att följa med och hjälpa te att höja o sånnt ? :) VORE TACKSAM! om du vill messa mig: 0760669073 ;D


återkommer om hur ridturen gick senare ikväll, byyyyyyeeeee <3

Av Isabell Ahlgren - 4 november 2010 17:57

Hellu, idag tog jag och Charlie de lungt.

Linda gick med Lusen så vi hängde på, skrittade tevade lite o lite

galopp (-: Pigg va han, sötnos <3

Han har iaf lärt sig hur man gör en riktigt bockning (a) :D

Haha, imorgon blir de småskutt. Ska nog rida samma övning som jag gjorde för

Pernilla fast med titthinder. Grind och plank, får se hur de går (:

Nu ska jag äta bakpotatis och hemmagjord skagenröra efter de åker

vi ner till pappsen och bastar & bubblar i den varma poolen. Myspys:)

loove bella


min ängel, vad skulle jag göra utan dig ?

du äger HELA mitt hjärta <3


  

Presentation


Hello.
Jag är en tjej på 13 år.
Min blogg kommer handa 99 % om hästar o fotografering!
läs mer på presen. (:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards